Inför kommande verksamhetsår 2024 vill styrelsen arbeta med medlemsvård och föreningsutveckling. Om du skulle få frågan... Skulle du vilja vara med och engagera dig i hembygdsföreningen, så kanske du inte skulle kunna svara direkt? Dels för att frågan är omfattande, dels för att du inte riktigt vet vad det skulle innebära för dig.

I vår verksamhetsberättelse kan du läsa om vad vi jobbat med och genomfört under 2023. Vi behöver bli fler som engagerar sig och hjälper till. Vårt mål är att skapa olika arbetsgrupper, som styrelsemedlemmar är knutna till. Behovet vi har är en fastighet- och byggnadsvårdsgrupp, en aktivitets- och evenemangsgrupp samt en marknadsföring- och kommunikationsgrupp. Sedan tidigare har vi en fungerande dräktgrupp!

Det är stadgarna som talar om inriktningen på vår verksamhet. Återkommande ord är hembygd, miljö, kulturarv, bevara, organisera, vårda och ansvara. Våra 700 medlemmar får utskickat medlemsbladen och almanackan. Frågan är nu, ska vi hålla på med det som vi håller på med? Har du lust att bidra? Vill du vara med och planera och genomföra? På vilket sätt? Berätta för oss, dina synpunkter är viktiga!!!

Enkät 2024

Skriv ut den, fyll i och skicka in till oss på valfritt sätt!

/Styrelsen

Åhls Hembygdsförening

Skapad av: (2012-03-13 09:58:41) Kontakta föreningen
Ändrad av: Åhls Hembygdsförening (2024-02-01 12:04:35) Kontakta föreningen