Nu ser vi fram emot året 2024.

Det har inte varit så många inlägg på ett tag men under vinterhalvåret har vi inte så mycket på gång.

Närmast nu är det årsmötet i 24 mars kl.15,00.

Idéer finns men det innefattar lite hjälp från medlemmar och övriga.

Vi behöver lite mer infallsvinklar som jag hoppas Ni som läser detta kan komma med.

Film om bygden
Jag har också haft en ide om att dokumentera Hembygdsföreningen på film, däri ingår också stillbilder, dokument från hembygdsgården och Djursdala församling.
Efter som jag själv inte har så enormt många bilder från förr hoppas jag på detta sätt kunna nå ut till Er som har det i sina lådor.
En tanke för Julhelgen som är i antågande och Ni träffas familjevis, varför inte plocka fram de där gamla fotoalbumen och kanske det finns gamla brev och sätt Er ner med de äldre och barn och kolla igenom dessa.

Barnen får lära sig något om den gamla tiden och ni kommer minnas tillbaka.
Vad gäller bilder å dokument som ni vill delge oss för detta.

Skicka e-post till [email protected] eller ring/sms 076-108 00 29

Tackar på förhand gör /Arne genom styrelsen

ImageCreative Commons-licens
2023 Backsippor.

Fotograf: Lars Karlsson har delgivit oss denna vackra bild med backsippor och Hembygdsgården.

Vi tänker också starta upp en studiecirkel för Torpinventering, om någon är intresserad hör av Er till föreningen [email protected] eller [email protected]

Arne