Hembygdsmuseet

Läs mer Om oss här:

Start | Öbergska | Vårt nyhetsbrev | Ordförandens ruta | Historia | Geografi – kartor | Hembygdsmuseet | Våra byggnader | Lokala namn | Medlemskap/avgift

Styrsö Sockens Hembygdsmuseum ligger på Styrsö i och består av tre stugor innehållande många spännande prylar från hembygden.

Museet ligger ovanför kyrkan och håller öppet sommartid några dagar varje vecka, fritt inträde. Se särskild lista. För andra tidpunkter kan man kontakta våra intendenter på kontaktsidan och avtala tid för speciell visning. Pris 25 kr per person om man fyllt 18 år.

Ordinarie öppettider 2023, tisdagar och torsdagar kl 14.00-16.00 fram till 17 augusti. Fritt inträde!

Vi är glada att ta emot och förvalta typiska bruksföremål och annat från hembygden. Dock inte allt. Vi har upprättat en policy där vi anger vilka omständigheter som gäller för vår museala verksamhet. Du finner villkoren här!

Välkommen att göra vår lilla tipsrunda om märkliga fynd i museets gömmor. Du hittar vår Quiz på nästa sida.

Mittstugan är en gammal militärbyggnad från Galterö

Ryggåsstugan kommer ursprungligen från BrännöMer info här!

Sjöboden har flyttats hit från Donsö

Styrsö Sockens Hembygdsförening

Skapad av: (2012-04-19 09:58:56) Kontakta föreningen
Ändrad av: Styrsö Sockens Hembygdsförening (2023-07-23 10:27:11) Kontakta föreningen