Aktiviteter 2015

Sista evenemanget 2015 blev Julmarknaden i norra stallarna. Lyckat med tomte och alla hjälpsamma ideella krafter.

Julmarknad klockan 15 Luciadagen

Under hösten mottog föreningen en donation från Peter Thorsell, Stockholm. Donationen har anknytning till Anders Sandberg, bygdens store man på 1800-talet.

mynt 1642

Den 23 augusti var det hembygdsfest Madesjödagen med barntema. Mycket folk, bra program, många hantverkare och ett underbart väder bidrog till en mycket lyckad fest.

Ronny och Stephan skötte grillen

Madesjödagen

Per Ahlgren och Kenneth P

Sommaren kom sent 2015. Den 9 augusti var det friluftsgudstjänst i Madelands Skedebäckshult. Varmt tack för gästfriheten!

Skedebäckshult

I slutet av juli var stallslöjdarna i Norra stallarna.

Kristvallagruppen hade trots regn åter lyckats arrangera en mycket uppskattad midsommarfest.

Föreningen omnämndes på midsommarafton i P1 radions nyheter!

Föreningen hade en utställning på Nybro station  om hembygdsmuseet och vår 50-60-talsutställning.

Utställning på stationen

Fotograf: Stationen

Byvandring i Duvetorp den 3 juni: Cirka 75 deltagare en rätt blåsig försommarkväll. Men spännande berättelser om gårdar och kyrkogård värmde oss.

Kristvalla kyrkstallar

Fotograf: Kristvalla kyrkstallar

Valborg var kyligt och regnet kom klockan 20, elden tände vi klockan 19 så sång och tal var avklarade. Det var ca 150 besökare.  Ingrid von Brandt höll årets tal. (till nästa år måste vi fixa en talarstol/stativ.

2015-04-30_Tal till Valborgsmässafton av Ingrid von Brandt

Madesjö-Örsjö-Kristvalla hembygdsförening

Skapad av: (2015-08-27 18:40:57) Kontakta föreningen
Ändrad av: Madesjö-Örsjö-Kristvalla hembygdsförening (2019-12-28 14:59:18) Kontakta föreningen