Hembygdsboken

Föreningen har under sina verksamhetsår givit ut 54 st hembygdsböcker.
Under de senaste åren har det kommit ut en bok varje år.
Böckerna skildrar livet i Kalvsvik då och nu och är på ca 80 sidor med mycket bildmaterial.

Här följer register från årsskrift nr 53 och framåt.  Längst ner på sidan finns länk till register i övriga årsskrifter

Register årsskrift 53 och framåt (4).xlsx
Under årens lopp har bl a en dokumentation av samtliga torp varit införd i böckerna.
För att kunna skriva, samla in och svara för det redaktionella och sättning i dator finns inom föreningen en ideellt arbetande redaktionskommitte på fem personer.

Boken kan köpas via föreningens  byombud eller styrelse (namn och tfnnr under "styrelsen").

Tidigare årgångar finns också att köpa via ordföranden eller kassören.

Styrelsen

Priset är 50 kr/ st   för årgångar från o med nr 10- och till nr 50. Köper du 5 exemplar av dessa årgångar är priset 200 kr.120 kr för övriga årsskrifter. Porto tillkommer.

Klicka här nedan så får du upp en lista på artiklar i samtliga hembygdsböcker. Du kan också skriva ut den om du så önskar.

HEMBYGDSBOKSREGISTER 2020

Kalvsviks Hembygdsförening