Om oss

Härkeberga Gille arbetar ideellt för Härkebergabygden, dess traditioner och gemenskap och har Kaplansgården i centrum.

Vi är en liten men aktiv förening som ordnar flera aktiviteter om året, bland annat midsommarfirande, julmarknad, familjeträffar och spelaktiviteter.

Välkommen till Härkeberga Gilles årsmöte

Efter årsmötet som äger rum den 16/3 kl 15.00 i Gillestugan, så presenteras årets program.

Spelmansstämma - söndag 25/6 Trögds spelmanslag i samarbete med Härkeberga gille anordnar spelmansstämma i Kaplansgården. Startar kl. 12:00 med utomhusgudstjänst. sedan blåses stämman in kl. 13:00 och allspel sker. Spellista kommer att finnas, buskspel och kaffeservering i logen.

söndag 26/11, kl. 10:00 - 15:00

Missa inte våran fina hantverksmarknad där du hittar allt från julkransar och stickade vantar till hembakat bröd. Korvförsäljning utomhus och kaffe­­servering med hembakt i Hjälstastugan.

Härkeberga kyrka är öppen för visning samma dag.

Vill du boka plats på marknaden? Skicka ett mail till [email protected]

Visa fler

Skicka meddelande

Jag samtycker till att föreningen sparar mitt namn och min e-postadress för att kunna svara på mitt meddelande.

Om du vill bli borttagen från vår lista, kontakta: [email protected]