Hälsingerunor

Boken om Hälsinglands historia har kommit ut sedan 1921. Inledningsvis gavs den ut av Ovanåkers hembygdsförening med fyra häften per år. Den har givits ut årligen med några uppehåll fram tills idag av Hälsingekretsen. Hälsingerunor innehåller i år liksom tidigare år en spännande och intressant blandning av artiklar som speglar hela Hälsinglands kulturhistoria. Dessutom publiceras en sammanfattning av flertalet av landskapets hembygdsföreningars verksamhetsberättelser, liksom kretsens egna årsmötesprotokoll.

Är du intresserad av att köpa årets bok liksom äldre årgångar. Kontakta då redaktören Jan-Eric Berger, [email protected], 070-321 99 63.

Söker du en särskild artikel, författare eller bild i samtliga årgångar finner du dem i sökregistret som Elvi Sandberg, Forsa, har gjort. Det kan du når hhttp://sockenbilder.se/?page_id=38är.

Hälsinglands Hembygdskrets

Skapad av: (2018-12-11 12:59:45) Kontakta föreningen