Vår vision är en hembygdsgård öppen för alla!

JUBILEUMSÅR!

Den 16 december 1954 hölls ett första möte för att bilda en hembygdsförening också i Boda. I år (2024) är det 70 år sedan!

29 personer infann sig och följande anmälde att de ville bli medlemmar:

Teodor Johansson, Björkenäs, Gustaf Bondfeldt, Rinnefors, Gustaf Svensson, Smedserud, Erik Persson Grimstad, Rudolf Vester, Grimstad, Axel Johansson Norra Boda,Kjell Olsson, Högboda Gård, Evert Zetterlund, Grimstad, Fridolf Bergström, Renstad, Torborg Bergström, Renstad, JW Lindén, Renstad, Bertil Karlsson, Lerboda, Einar Strid, Lerboda, Karl E Olsson, Grimstad, Karl Wester, Nordsjö, Verner Olsson Norra Boda, Einar Nilsson, Grimstad, Margit Jonsson, Lerboda, Yngve Jonsson, Lerboda, Gunnar Westin, Lerbodatorp, Gustaf Florén, Renstad, Einar Eriksson, Högboda Gård, Harry Andersson, Granhult, Gustaf Gustafsson, Björknäs, Bertil Johansson, Renstad, PW Hammarsköld, Ölserud, Henning Johansson, Högboda Gård och Egon Jansson.

En interimstyrelse bildades bestående av 7 personer jämte 4 suppleanter. Flest röster fick Egon Jansson

År 1962 utgör en milstolpe i föreningens historia, under detta år invigdes hembygdsgården Orrnäset.